Скрипторий: Chaos falcon (howl of the wild) - pf2.ru
Войти

Скрипторий: Monster - chaos falcon (howl of the wild)

Назад к списку всех объектов Howl Of The Wild
Как это работает Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.
Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
  • Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
    После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
    Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории.
  • Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
  • После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
  • Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.

СТАТУС:

НЕТ ПЕРЕВОДА

Monster - chaos falcon (howl of the wild)

Chaos Falcon
Creature 10
Description
The extreme weather that gives birth to chaos falcons grants them a mix of abilities not found in other elemental birds. To them, lightning is as natural as fire and heat as comfortable as cold. The variability of their attacks makes them dangerous, even for the well prepared.

Like their elemental cousins, chaos falcons are often the harbingers of storms. They're also seen as omens of volcanic activity, as they will travel across great distances to play and dance in the resulting eruption. Between this association and their tendency to rain both fire and ice, their presence is considered dangerous by nearby settlements.

Fortunately, chaos falcons are solitary birds that prefer to stay away from the noise of civilization. They nest in volcanic vents or areas with geothermal activity, relying on the heat of the earth to incubate their eggs while hunting in the wilderness nearby. Unless their peace is disrupted or their safety threatened, they're unlikely to attack creatures that move through their habitat.

Recall Knowledge - Beast ( Arcana, Nature): DC 32
Unspecific Lore: DC 30
Specific Lore: DC 27
Source Howl of the Wild
Perception +18; darkvision, stormsight
Languages Common, Sussuran
Skills Acrobatics +22, Athletics +19, Nature +19, Stealth +19
Str +5, Dex +7, Con +3, Int +4, Wis +4, Cha +3
Stormsight Wind, precipitation, and clouds don't impair a chaos falcon's vision; they ignore the concealed condition from storms, mist, precipitation, and the like.
AC 29; Fort +19, Ref +22, Will +16
HP 180; Resistances fire 10, electricity 10, cold 10
Storm Nexus ( aura, primal) 15 feet, 3d6 fire, DC 26 basic Reflex save. The chaos falcon is surrounded by a cloud of volcanic ash, lightning arcing within the cloud as it glows hot in some areas and collects ice in others. A chaos falcon can change the damage type of this aura to cold, electricity, or fire as an action, which has the concentrate trait.
Speed 25 feet, fly 50 feet
Melee 1 beak +21 [+16/+11] ( reach 10 feet), Damage 3d10+10 piercing Melee 1 talon +21 [+17/+13] ( agile), Damage 3d6+10 slashing Ranged 1 bolt +23 [+18/+13] ( range 120 feet), Damage 6d6 fire plus storm bolt Dive-bomb 2 ( earth, fire, primal) Requirements The chaos falcon is Flying; Effect The chaos falcon Flies twice straight down. If they reach the ground or a similarly solid object at the end of this movement, their landing shatters that surface into sharp shards and droplets of molten stone deal 4d6 fire and 3d8 piercing damage (DC 26 basic Reflex save) to all other creatures within 20 feet. Flash Storm 1 ( air, water, primal) Water condenses around the ash particles in the chaos falcon's 15-foot aura, pelting everything beneath it with driving rain. Creatures in that area must succeed at a DC 26 Reflex save or be pushed 20 feet down, falling prone if they start or end this movement on the ground. Storm Bolt The chaos falcon's bolt Strike always deals the damage type of their storm nexus aura.